"Ketahuilah bahawa kesusahan itu akan membuka pendengaran dan penglihatan, menghidupkan hati, mendewasakan jiwa, mengingatkan hamba dan menambah pahala".

~ IkLan ~

CounTeR



~ TimE ~

Thursday, February 24, 2011

MOMOK TU ANTU KAN...!!!

Assalamualaikum sumer pembaca2 tegar...
Bertemu lagi kita kat entry kali ni..
Nak crite satu kesahhhhhhhhh..
Ce cite..ce cite.... ('',)

Uyin : Momok tu antukan M'ndak...
M'ndak : ha'ah.. bukan antu je.. iblis/setan pon same...
Kudin : M'ndak mn CD cite antu.. A.Long nak tengok nie..



Laaa bru igt nak tgk tv dulu.. tp xpe la.. jom kite tgk ramai2.. (sambil menghidangkan makanan) lepas balik dr keluar bli makanan bersame sis & anak2 die..
Bermule la kami menonton crite HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH.. Hahahaha kedengaran gelak ketawa kami satu kluarga.. crite ni xlah seram sgt tp best bangat coz mmg klakar habis dgn loghat peghok nye.. [terkeh kehkeh anah buah aku gelak]..
Lepas hbs crite tuw mate sumer pon pakat terkebil-kebil masing2 keletihan.. n kami pon masuk la tido zzzzzzzzz..

Keesokan hari nye..... jeng..jeng..jeng..
cam suspen la konon..
bukak je mate boleh plak aku tgk crite HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH dimainkan semula... Adoiiiiiii la haiii.. ni lah yg den lomah nie.. ase balik umah kak aku mmg xb'kesempatan la aku nak tgk cite kegemaran aku kat tv.. termasuk la mama die skali klu crite CD tuw mmg budak2 tuw dah suke.. 2 hari aku dok kat rumah tue, 10x dah dorg dok ulang crite yg same.. sampai dh boleh hafal la jalan cite tuw.. siap si Kudin boleh crite balik kat papa ie... nasib la crite tuw best jugak.. klu x mmg melangut la aku tgk gelagat2 dorg nie.. melepas aku nak tgk NONA, MENTOR & MERLIN my favorite movie.. mmg budak2 kecik ni xjemu klu sesuatu perkara yg dorg suke dorg nk buat.. mmg xleh nak buat ape dah.. layankan aje la.. tp yg mengherankan aku... dorg nie boleh dikatekan penakut jugak lah tmbh2 klu nk pg ke tandas (wlupun tandas depan bilik tido je..) Dalam takot2 tue suke lah plak dok tgk crite2 seram..

Sampai de 1 hari tue Si Uyin ni demam,... tido malam tetibe menjerit kate nampak MOMOK.. sumer org terkejut & terjage dr tido... mase tuw aku bru balik rumah dlm kul 2pg.. cuak jugak la bile die crite nampak MOMOK mate Hijau jalan kat tepi tuw..MOMOK tuw xde kaki.. pastu aku & mama die terdiam.. ish xde pape lah Uyin (kate aku)... tuw lah tido xbasuh kaki & x bace DOA kot.. aku bertanye ???..
After bersihkan diri aku & basuh kaki Uyin kami pon tido.. sebelum 2 aku suruh die baca doa tido.. pastu Uyin pon bace.. Allah humma Ba.... Lahhhhhhhh patut la, tuw bukan doa tido.. tuw doa makan..patut la MOMOK...(gelak aku sendiri).. selesai bace doa tido, aku pon teman ie tido bersama dgn berbekalkan bacaan ayat kursi sebanyak 3x bagi melindungi kami sekluarga...(pnjg lebar aku menceritakan balik kesah ketakutan dorg nie).. ('',)

Budak2 ni klu kite tunjuk sikap yg baik/buruk dorg akan cepat mengikut.. contohnye klu kite solat, dorg akan ikut & paham sbb ape kite solat wlupun alasan yg dorg berikan xbrape bernas tp boleh diterima pakai.. =) bile aku cakap kt dorg jgn kacau M'ndak solat tau.. nnti anak2 buah aku akan cakap klu Uyin ikut je xpe kan.. ikut solat boleh Uyin, klu x solat nnti MOMOK dtg kan M'ndak~ MOMOK xkacau klu kite solat kan M'ndak (Kudin menyampuk) Ha'ah.. btl tuw cakap A.Long.. aku mengiakan ape yg mereka paham.. sebab dorg ni bru dalam proses pembelajaran.. macam 2 jugak la klu kite buat perkara yg x elok.. tp sebaik2 nye pesan kat dorg ape yg baik diikut & xbaik diikut dgn alasan2 yg bernas.. tp biase nye xpesan pon dorg ikut.. jadi slalu lah cube buat yg terbaik..
Kadang2 memang sronok layan karenah anak2 kecil nie tp kadang2 terasa letih krana slalu terpaksa menjawab soklan2 mereka.. mmg budak2 suke sgt bertanya & ade perasaan ingin tahu.. jadi layankan aje.. selagi xjawab soklan dorg slagi 2 lah dorg dok tanye sampai kekdg menangis sebab xjawab soklan dorg... hihihi klakoooor je upe nye...
okey aku stop takat ni aje lah..lain kali story mory lain crite plak yer...

c uolll soon.. ('',)

No comments:

Post a Comment


Lilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

ReHat Sini Jap