"Ketahuilah bahawa kesusahan itu akan membuka pendengaran dan penglihatan, menghidupkan hati, mendewasakan jiwa, mengingatkan hamba dan menambah pahala".

~ IkLan ~

CounTeR



~ TimE ~

Monday, July 5, 2010

~ KerjayaKu ~

Hari ini.....
Genap 2 tahun aku bekerja di TRC s/b sebagai ACE atau lebih dikenali pembantu ukur bahan..Selama 2 tahun aku bekerja kt cni byk ilmu yg aku dapat terutama mengenai claim, request inspection, request information, variation order, joint measurement, n byk lagi la yg bersangkut paut dgn costing ni....


Memang kekadang stress sbb byk benda nk fikir n slalu kena push n tggu supporting dr sub-con or supplier utk submit pd client.. Bile sumer settle mmg aku rase puas hati sgt..
Tp dalam kepuasan hati ni dtg lak kerja2 bru yg xpenah/xkan hbs bak kate consultants..
Aku sronok keje kt sini sbb dpt bos yg sporting n x suke2 marah2..cm2 la best, bru la stuff x tension..


Keje site mcmni mmg masa x menentu utk menyiapkan kerja..kdg2 smpi 11.00pm bru balik..tp xslalu la.. Balik lewat klu ade tender & kerja2 pntg yg nk disiapkan..tp biasenya tender HQ yg handle so ringan la sikit keje ni..
Sblm ni aku pernah keje pem. ukur bahan di company lain tp pd aku company ni la yg keje sistematik yg penah aku jmpe..mayb sbb company besar kot..xtau la sbb aku blm penah keje company2 besar mcmni..


Yg paling sronok aku bersyukur kerana Allah pertemukan aku dgn company ini yg menyediakan tmpt tggl n kenderaan bg stuff yg bekerja di site..
So aku xpayah pening2 nk fikir cmne nk cr rumah sewa... Dan skrg aku punya aset hasil dr kerja sebagai ACE di sini... Alhamdulillah ('',)

Aku berdoa agar suatu hari nnti Allah akan memakbulkan hasrat aku untuk membuka & membina perniagaan sendiri....InsyaAllah....~~~


3 comments:

  1. woahh ta pna dgr bidang kerja ni!

    ReplyDelete
  2. nk~InsyaAllah..

    Dayana~2lah ramai yg xtahu tp klu dalam bidang construction mesti tahu..coz dlm construction mesti kene ade QS/ukur bahan..sbb nak tahu cost bangunan yg dibina..;)

    ReplyDelete


Lilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

ReHat Sini Jap